تاريخ : سه شنبه 12 شهريور 1392برچسب:, | 18:52 | نویسنده : محمد ميرابي


250 بازیکن از تیم‌های خود خارج شده‌اند و 289 بازیکن وارد تیم‌های جدیدی شده‌اند. تاتنهام پرکارترین تیم این لیگ بوده که در مجموع حدود 111 میلیون پوند از فروش بازیکنان در آمد داشته و 107 میلیون پوند صرف خرید بازیکن کرده است. می‌توان از لاملا، پائولینیو، سولدادو و اریکسن از مهمترین ورودی‌های تاتنهام نام برد.

لالیگا اسپانیا

لالیگا دومین لیگ پر خرج اروپا بوده است. این در حالی بوده که در لالیگا 345 میلیون پوند صرف خرید بازیکنان جدید شده و حدود 433 میلیون پوند مبلغ انتقال بازیکنانی بوده است که از این لیگ رفته‌اند. 270 بازیکن از تیم‌های خود جدا شده اند و 255 بازیکن وارد تیم های مختلف این لیگ شده است.

گرانترین خرید لالیگا را طبق معمول رئال مادرید با انتقال 88 میلون پوندی گرت بیل انجام داد و انتقال 52 میلیون پوندی رادمال فالکائو از اتلتیکومادرید به موناکو گرانترین فروش تیم های لالیگا بوده است.

پرکارترین تیم در این لیگ رئال مادرید اسپانیا نام گرفت چرا که بازیکنانی مانند اوزیل، کایخون و هیگواین از این تیم جدا شدند و البته بازیکنانی مانند بیل، ایسکو و ایرامندی به این تیم آمدند.

سری آ ایتالیا

بی شک سری آ ایتالیا، بیشترین سود و پشیرفت را در این فصل نقل و انتقالات کرده است. بازیکنان بسیار با کیفیتی وارد این لیگ شده اند و در عوض بازیکن آنچنان مطرحی بجز کاوانی از این لیگ جدا نشد. تیم های این لیگ 343 میلیون پوند خرج کرده اند که در مقابل 353 میلیون پوند بازیکن فروخته‌اند. یک رکورد بسیار عجیب در ایتالیا رقم خورد، به این صورت که 809 بازیکن از تیم های خود جدا شده اند و 698 بازیکن را تیم‎‌های این لیگ جذب کرده‌اند.

تیم پارما با بیش از 150 جابه جایی بازیکن بیش از هر تیمی ورود و خروج بازیکن داشته است، البته این بازیکنان بعضا بسیار جوان هستند و برای آکادمی این باشگاه جذب شده‌اند. اما پرکارترین تیم و تیمی که بهترین عملکرد را داشتته بدون شک ناپولی بوده است که با خریدهای خوب خود، خود را به عنوان یکی از مدعیان قهرمانی معرفی کرده است. گرانترین خرید و فروش این لیگ را ناپولی انجام داده است. کاوانی گرانترین فروش سری آ بوده که با 56 میلیون پوند به پاریس سن ژرمن رفته است و از طرفی دیگر، گونزالو هیگواین را با 32.5 میلیون پوند از رئال مادرید به ناپولی آمد که گرانترین خرید این لیگ لقب گرفت.

لیگ فرانسه

چهارمین لیگ پر خرج اروپا لوشانپیونه فراسنه بوده است. در این لیگ 333 میلیون پوند صرف خرید بازیکن شده است و 201 میلیون پوند نیز این تیم ها بازیکن فروخته‌اند. 246 بازیکن از تیم های فصل گذشته خود جدا شده اند و در این لیگ 239 بازیکن به تیم های جدید خود آمده‌اند.

موناکو با طوفان خود در آعاز نقل و انتقالات و خرید بازیکنان مطرح اروپایی مسلما  تیم اول این لیگ در بازار بوده است. اما گرانترین خرید این لیگ را مانند سال پیش پاریس سن ژرمن انجام داد که با 56 میلیون پوند کاوانی را از بندر ناپل به پاریس کشاند. گرانترین بازیکنی نیز که تیم های این لیگ فروخته اند محمد ساخو بوده است که با 18.5 میلیون پوند از پاریس سن ژرمن به لیورپول پیوست.

لیگ روسیه

بسیار جالب است که لیگ روسیه بالاتر از لیگ آلمان در حدول پرخرج ترین لیگ های اروپا قراردارد. سرمایه‌داران این لیگ 239 میلیون پوند بازیکن خریده‌اند و در مقابل 223 میلیون پوند نیز بازیکن فروخته‌اند. 201 بازیکن از تیمهای خود جدا شدند و 216 بازیکن نیز وارد تیم های جدید خود شده‌اند.

گرانترین خروجی این لیگ ویلیان بوده است که با 33 میلیون پوند از آنژی جدا شد و به چلسی پیوست و گرانترین انتقال این لیگ نیز الکساندر کوکرین بوده است که با 16.7 میلیون پوند از آنژی به تیم دیگر روسیه، دینامو مسکو پیوست.

لیگ آلمان

ششمین لیگ پرهزینه دنیا بوندس لیگا آلمان نام گرفت. تیم‌های این لیگ 231 میلیون پوند بازیکن خریده‌اند و 180 میلیون پوند نیز بازیکن فروخته اند. در مجموع 215 بازیکن از تیم های خود در این لیگ جدا شده اند و 212 بازیکن نیز به تیم های جدید خود پیوسته اند.

بهترین عملکرد را تیم های مطرح این لیگ، بورسیادورتموند و بایرن‌مونیخ بوده اند که عملکرد خوبی در نقل و انتقالات داشتند. ماریو گوتزه گرانترین نقل و انتقالی بود که در این لیگ انجام شد. بازیکنی که با 32.5 میلیون پوند از دورتموند جدا شد و به بایرن مونیخ پیوست. گرانترین بازیکنی که وارد این لیگ شد، هنریک میختاریان بود که با 24 میلیون پوند از شاختار به دورتموند پیوسته است و گرانترین خروجی این لیگ نیز آندره شورله بوده که با 19.3 میلیون پوند از بایرلورکوزن به چلسی منتقل شد.


نکته: تمامی اعداد و ارقام ذکر شده در این مقاله از سایت معتبر ترانسفرمارکت برگرفته شده است و وب سایت ورزش 11 هیچگونه تغییری در آمار سایت مذکور لحاظ نکرده است.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







  • جومم
  • رفتن